The Slave Trade is Alive and Kicking

WFP

Fighting world hunger

onsdag 26. august 2009

Paris

Paris 21- 25.08.09
Vi kom på kvelden fredag 21. Vi var slitne nor vi kom så vi gikk å spiste middag og etter det la vi oss.

Utsikt fra Hotellet:)

Hotellrommet mitt:) med en vakker liten fransk balkong.
Rommet var i 5 etg.

Her er utsikten fra den lille franske balkongen.

Lørdag 22:) Denne dagen for vi med en sighsting buss. Det var en to etg buss uten tak. Digg å sitte å sole seg i 30 grader mens vi såg alle de fantastisk flotte bygningene i Paris.


Louvre

Notre-Dame

Eiffeltårnet

Invalides

Moulin-Rouge

Så spiste vi en fantastisk god lunsj på montmartre

Etter det klatret vi opp trappene til Sacré-Cæur

Nydelig vær og mye fint å se:)


Sola går ned.


Så var det litt tivoli:D

Skikkelig lang, men absolutt vellykket dag.

Søndag 23
Versailles - Solkongens palass

Nydelig hage, gikk runt i 5 timer i hagen å enda fikk jeg ikke tid til å se alt.

Nydelig hage.

Beste lille restauranten evver. Skikkelig god Fransk mat. For 150 kr fikk jeg løksuppe, marinert and med hvitløkspoteter og crem brullet til desert. Jummy:)

Mandag 24
I dag va det Shopping på menyen:)

Mye DYRE butikker her.

Eifeltårnet var helt fantastisk vakkert på natta.

Tirsdag 25
Det va ei kjempe søt liten handels gate kun et kvartal unna hotellet. Her spiste vi frokost hvær dag. det var alt mulig i denne gata. Egne butikker med ost, frukt, brød, bakevarer, kjøtt, fisk.. Ja alt mulig.

Vi dro tilbake til motmartre for litt suvenir shopping. Så for vi til Virgin mega store. På dette bilde er det Lp plater. Jeg hadde bare råd til en så det tok en evighet før jeg klarte å bestemme meg.






Så var det hjem igjen. turen har vert fantastisk. Har masse flere fine bilder vis noen vil se:) Skal absolutt tilbake hit.


















8 kommentarer:

  1. Å det så kjempe fint ut der. Wow.
    Kjempe flotte bilder du har tatt. Profft.
    jeg synes du skal lage ett til innlegg til, paris del 2 :) Maten så fantastisk ut :)

    SvarSlett
  2. ja har vert knall:) neste gang blir du med;) så tar vi en skikkelig jente tur:D kanskje til våren??:)

    SvarSlett
  3. Det så skikkelig koselig ut, sikkert fantastisk :D Flotte bilder også, im impressed _;) Synes du må legge ut mere bilder, men det var et godt utvalg da! (jeg skal investere i et kamera,for jeg skal til Roma om 2 uker;D) Sjalu på deg som reiser så ofte! :p

    SvarSlett
  4. Til Roma:D WOW.. det blir bra:) med mor da eller?? takk takk:) jeg sier som jeg fåreslo til Tone: jente tur til våren?? :D

    SvarSlett
  5. Ja det syns jeg vi skal få til altså! Nei, med jobben :D 5 dager eller noe, vi skal få guide som er der på sånn kunststipend, han er visst veldig filosofisk osv :p gleder meg !!

    SvarSlett
  6. Høres kjempeflott ut med en jente tur til våren, hvor kunne du tenkt deg å dra.
    Sentralt i europa..?
    ;)

    SvarSlett